Omdat we groot belang hechten aan de sociale, culturele en sportieve ontwikkeling van de leerlingen, bieden we allerlei extra activiteiten aan. Een greep uit het aanbod van de afgelopen paar jaar:

  • 3-Daags kamp van klas 1 in Overasselt
  • 4-Daagse reis van klas 4 naar Londen
  • Sportactiviteiten, o.a. in de werkweken
  • Zaalvoetbal leraren-leerlingen.
  • Atletiekdag in mei/juni
  • Kerst- en Sinterklaasviering
  • Werkweken in klas 1 t/m 3 voor de herfstvakantie en meivakantie of hemelvaart
  • Vakgebonden excursies (w.o. Burger’s Zoo, Bevrijdingsmuseum Groesbeek, Europoort, voormalig kamp Westerbork, Rijksmuseum Amsterdam, Kröller-Müller museum)
  • Een aantal culturele activiteiten voor elke jaarlaag op school, waaronder dansworkshops, muziekdemonstraties en “Schrijver op school”
  • Bezoek aan tentoonstellingen (Natuurmuseum, museum Het Valkhof)
  • Film- en theatervoorstellingen (Schouwburg, Lux)

 

Cultuurbeleid

De school heeft een cultuurbeleidsplan. Hierin staat de visie van de school op de culturele ontwikkeling van de leerlingen beschreven en er is in opgenomen hoe we dat willen bereiken en realiseren. Om de uitvoering van de culturele activiteiten goed te kunnen organiseren wordt er onder andere voor gekozen om de activiteiten meer samen te brengen in van te voren vastgestelde projectdagen en weken die opgenomen worden in de jaarplanning.

 

Londen-reis

De reis naar Engeland met de vierde klas kent een jarenlange traditie. Enkele dagen op reis zijn met klasgenoten in het buitenland betekent voor menige leerling voor het eerst weg te zijn van thuis, zonder ouders en/of broers en zussen. Veel leerlingen vinden het spannend om op deze manier op reis te gaan. Gelukkig komen de meesten met enthousiaste verhalen thuis en hebben er geen spijt van dat ze meegegaan zijn. Sterker nog, het is voor een aantal leerlingen een overwinning en een ervaring die hen zelfstandiger heeft gemaakt en sterker in hun schoenen heeft doen staan.
We reizen met een eigen touringcar en we verblijven in gastgezinnen in zuidoost Londen. Er wordt met twee, drie of vier leerlingen samen gelogeerd.
Het afwisselende programma bestaat uit allerlei activiteiten: wandelingen, museumbezoek, rondleidingen en winkelen.
Als afronding gaan we de laatste avond met z’n allen naar een musical.
De leerlingen maken individueel een “diary” van de reis, die gebruikt wordt bij het mondeling schoolexamen Engels.

Foto’s van de laatste Londenreis 2014.